|
Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Oficjalne Forum Stowarzyszenia
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pijask
Plutonowy
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Czwartek 21:34:52 20 Wrz 2007 262 Temat postu: Modyfikacje regulaminu BSL |
|
|
W czasie dyskusji po konkusie wynikło iż warto doprecyzować regulamin aby zespoły wiedziały dokładnie jakie kryteria są brane pod uwagę przy ocenie.
Myślę iż wszelki zmiany w regulaminie trzeba zatwierdzić do konca pażdziernika tak aby ekipy miały czas na przygotowanie modeli.
Co warto zmienić:
1. Sprecyzowanie co ma być w dokumentacji
2. ustalić czy ekipy same robia hardware do autopilota
3. do zadania konkursowego dodać lot po wyznaczonej trasie
4. dodatkowe punkty za rozwiązanie naziemnego stanowiska kierowania BSLem
5. Prezentacja projektu dokonywana jest publicznie - tak jak to miało miejsce w tym roku
6 ?
Mysle że warto zajrzec do regulaminów innych konkursów UAV
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czekam na wasze sugestie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szermierz
Kapral
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa / Rzeszów
|
Wysłany: Czwartek 22:47:56 20 Wrz 2007 262 Temat postu: |
|
|
1) Czy istnieje mozliwość zmiany wielkości kwadratu w którym ma mieścicć się BSL??
2)powinna być dokładna rozpiska za co będzie oceniany projekt,
3)współczynnik bezpieczeństwa, ale nie tylko psadochron trzeba to jakoś dobrze dopracować
4)no i skład komisji większy skład (szkoda że moja propozycja żeby z każdej uczelni powołać jednego przedstawiciela nie została zrealizowana)
Narazie wszytko może coś jeszce wymyslę
Pozdrawiam
Błażej Morawski
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czaro
Starszy szeregowy
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: stolyca
|
Wysłany: Piątek 00:37:05 21 Wrz 2007 263 Temat postu: |
|
|
szermierz napisał: |
4)no i skład komisji większy skład (szkoda że moja propozycja żeby z każdej uczelni powołać jednego przedstawiciela nie została zrealizowana) |
Masz na myśli pracowników naukowych z każdej uczelni? To najpierw trzeba takich sprowadzić w Bieszczady. Np. z Wrocławia nikt się nie pofatygował. Od Was też tłumu nie było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominik
Generał brygady - Sekretarz KR SMIL
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czwartek 23:36:28 27 Wrz 2007 269 Temat postu: |
|
|
Moja propozycja jest następująca
Regulamin powinien powstać najpóźniej w ciągu najbliższego miesiąca
Regulamin powinien zawierać punktacje. Tak aby zespoły mogły jeszcze w czasie budowy ocenić w co inwestują a w co nie biorąc pod uwagę własne ograniczenia
Co do składu komisji !!!
warunek tylko jeden zwiększ zaangażownie innych uczelni.
Osobiście jednak uważam że powinniśmy się kierować nad skompletowaniem komisji która jest oparta na ludziach mocno związanych z tematem - co w jakimś sensie udało się zrobić w tym roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szermierz
Kapral
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa / Rzeszów
|
Wysłany: Piątek 11:38:04 28 Wrz 2007 270 Temat postu: |
|
|
Dominik sam wiesz, na ilu zaproszonych gości przyjechało.... Tylko pytanie czy ktoś wogóle zapraszał ludzi z Wrocławia od nas jak i od was była reprezentacja no ja raczej z Wrocławia nikogo nie zapraszałem!
myśle, że tym razem zaczniemy zapraszać ludzi troszkę wcześniej i może coś lepszego z tego wyjdzie:) i zaczniemy od października wszystko organizować a nie od Marca
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pijask
Plutonowy
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Środa 21:42:03 10 Paź 2007 282 Temat postu: |
|
|
Odnosnie wzorcow dla regulaminu to jeszcze mozna podejrzec:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szermierz
Kapral
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa / Rzeszów
|
Wysłany: Środa 23:00:55 10 Paź 2007 282 Temat postu: |
|
|
Proponuje się spotkać na skype i pogadać o regulaminie.
Proponuje piątek 22
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pijask
Plutonowy
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wtorek 22:30:14 16 Paź 2007 288 Temat postu: |
|
|
Witam
Parę punktów do dyskusji:
Zadanie – opis
1)Lot po trasie: BSL powinien być zdolny do przelecenia po wyznaczonej punktami zwrotnymi trasie. Punkty zwrotne zdefiniowane będą przez współrzędne geograficzne i wysokość .
2)Rozpoznanie obiektów na trasie: Podczas lotu na zadanej wysokości i ustalona prędkością . Pierwszy obiekt znajduje się dokładnie na trasie podczas lotu na wysokości 200m, drugi obiekt znajduje się 100 metrów od trasy na odcinku na którym wysokość lotu wynosi 100 metrów. Pozycja obiektów będzie podana. Ocenie podlega możliwość obserwacji obiektu podczas lotu po ściśle zadanej trasie.
3)Przeszukiwanie strefy: W wyznaczonej strefie należy odnaleźć 5 obiektów. Podczas poszukiwania wysokość lotu pomiędzy 30 a 300 metrów.
Wymogi bezpieczeństwa:
1.Masa maksymalna 5 kg
2.BSL ma możliwość przejścia ze sterowania automatycznego na ręczne
3.BSL powinien automatycznie zawrócić do punktu lądowania jeśli nastąpi utrata połączenia ze stacją naziemną przez 30 sekund.
4.Prędkość maksymalna do 180 km/h
Limit warunki pogodowe:
Wiatr boczny do 20 km/h, podmuch wiatru do 40 km/h
Stacja sterująca:
- pozwala na odczytanie wskazań w słońcu
- powinien przekazywać aktualną pozycję geograficzną i wysokość lotu BSLa
Dokumentacja (wg konkursu UAS-Marines)
-opis systemu: budowa BSL, stacja naziemna, przekaz danych, planowanie misji, autopilot, system rozpoznawania obrazu
- opis przebiegu projektu, prób i komentarz do wyników prób w stosunku do założeń projektowych
- zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania
- analiza wymogów projektowych i misji
- analiza osiągowi
Dokumentacja ( na podstawie konkursu Cessna)
1.Strona tytułowa
2.Wprowadzenie
3.Organizacja zespołu
-lista osób i podział prac
4.Projekt koncepcyjny
- opis wymagań misji
- przedstawienie wymagań projektowych wynikających z misji
- uzasadnienie wybranej konfiguracji
5.Projekt wstępny
Opis metodologii projektu
Opis założonego sposobu realizacji misji
Obliczenia wstępne charakterystyk aerodynamicznych
Obliczenia parametrów misji
6.Projekt konstrukcyjny
- wymiary
- struktura
- systemy i ich integracja w BSLu
- wyważenie
- osiągi wlocie
- kosztorys projektu
- wykonanie zadania
7.Rysunki
a.Rysunek gabarytowy - 3 rzuty kompletnego BSL
b.Rysunek BSL zdemontowanego do transportu w skrzyni
c.Rysunek do obliczeń położenia środka ciężkości z tabelą wyważenia
d.Rysunek złożeniowy – podział na podzespoły
e.Rysunki detaliczne z rozwiązaniami głównych węzłów siłowych
8.Opis budowy
9.Program prób
10.Podsumowanie wyników prób
To tyle
Czekam na wasze komentarze.
[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czaro
Starszy szeregowy
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: stolyca
|
Wysłany: Sobota 15:07:45 20 Paź 2007 292 Temat postu: |
|
|
Myślę, że nie powinno się ingerować w główne zadanie jakie ma wykonać BSL. Niektóre z ekip poczyniły już konkretne przygotowania i kosztowne zakupy sprzętu. To wszystko może stać się kompletnie nieprzydatne jeśli zadanie do wykonania tak diametralnie się zmieni.
Jeśli chodzi o zaproponowane powyżej misje, to mogłyby one ewentualnie pojawić się w regulaminie jako zupełnie oddzielne konkurencje lotne, tyle że o uproszczonym celu misji. Na przykład sam lot po wyznaczonej trasie (bez żadnych elementów lokalizacji znaków, żeby konkurencja była wyłącznie na sprawność autopilota), lot na maksymalny zasięg, czy długotrwałość.
O zwycięstwie decydowałaby wtedy suma punktów za wszystkie loty. Z tym zastrzeżeniem, że poboczne konkurencje byłyby zdecydowanie "tańsze" punktowo niż pierwotne zadanie z lotem docel-powrót do obszaru z jednym znakiem.
Przede wszystkim jednak, uważam, że powinno się kwestię regulaminu przedyskutować z Jarkiem Hajdukiem, bo jakby nie było on jest jedynym kompetentnym w tej materii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szermierz
Kapral
Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa / Rzeszów
|
Wysłany: Sobota 15:36:36 20 Paź 2007 292 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem nie powinno być konkurencji kto szybciej złoży model (bo to moze doprowadzić do przed wczesnej śmierci modelu) tylko ekipa powinna sie zmieścić w określonym czasie np 10 minut. Byle nie robić kto szybciej nie potrzeba więcej katastrof. Może by także punktować ciekawe rozwiązania, które pomagają w szybszym montażu BSLa
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pijask
Plutonowy
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Sobota 17:04:47 20 Paź 2007 292 Temat postu: |
|
|
Witam
Kontakt z Jarkiem Hajdukiem już wstępnie nawiązałem
tyle ze mu obiecałem że przygotujemy najpierw wariant roboczy
regulaminu, żeby nie musiał tworzyć tylko oceniać i poprawiać.
Co do wymagań to rzućcie okiem na to co wymagało ostatnio wojsko
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do składania modelu to myślę że trzeba zastosować wymogi wojskowe z powyższego dokumentu: 15 minut pełna ilość punktów, dłuższy odpowiednio mniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominik
Generał brygady - Sekretarz KR SMIL
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Niedziela 10:54:29 21 Paź 2007 293 Temat postu: |
|
|
mój komentarz
Zadanie – opis
1)Lot po trasie: BSL powinien być zdolny do przelecenia po wyznaczonej punktami zwrotnymi trasie. Punkty zwrotne zdefiniowane będą przez współrzędne geograficzne i wysokość .
2)Rozpoznanie obiektów nie obiektów a obiektu (jednego) na trasie: Podczas lotu na zadanej wysokości i ustalona prędkością myślę że przy poszukiwaniu obiektu w tej części zadania nie ma sensu zadawania ograniczeń co do ustalonej wysokości i prędkości. Ta częśc konkurencji powinna być oddzielona od poprzedniej, powinna polegać na znalezieniu obiektu w pewnym zdefiniowanym obszarze. Dodatkowa punktacja mogła by dotyczyć szybkości znalezienia obiektu
Poniższa częsć wg mnie nie ma sensu
Pierwszy obiekt znajduje się dokładnie na trasie podczas lotu na wysokości 200m, drugi obiekt znajduje się 100 metrów od trasy na odcinku na którym wysokość lotu wynosi 100 metrów. Pozycja obiektów będzie podana. Ocenie podlega możliwość obserwacji obiektu podczas lotu po ściśle zadanej trasie.
Jak wyżej
3)Przeszukiwanie strefy: W wyznaczonej strefie należy odnaleźć 5 nie 5 a jeden obiektów. Podczas poszukiwania wysokość lotu pomiędzy 30 a 300 metrów.
Wymogi bezpieczeństwa:
1.Masa maksymalna 5 kg
2.BSL ma możliwość przejścia ze sterowania automatycznego na ręczne
3.BSL powinien automatycznie zawrócić do punktu lądowania jeśli nastąpi utrata połączenia ze stacją naziemną przez 30 sekund.
4.Prędkość maksymalna do 180 km/h
Limit warunki pogodowe:
Wiatr boczny do 20 km/h, podmuch wiatru do 40 km/h
Stacja sterująca:
- pozwala na odczytanie wskazań w słońcu
- powinien przekazywać aktualną pozycję geograficzną i wysokość lotu BSLa
tu wg mnie wszystko OK!
Dokumentacja (wg konkursu UAS-Marines)
-opis systemu: budowa BSL, stacja naziemna, przekaz danych, planowanie misji, autopilot, system rozpoznawania obrazu
- opis przebiegu projektu, prób i komentarz do wyników prób w stosunku do założeń projektowych
- zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania
- analiza wymogów projektowych i misji
- analiza osiągowi
skłaniałbym się do tej powyżej. Ponadto jestem za takim rozwiązaniem aby dokumentacja miała formaę informacyją bez zbędnego wchodzenia w szczegóły. Możliwie zwięzła forma. max 20 stron
Dokumentacja ( na podstawie konkursu Cessna)
1.Strona tytułowa
2.Wprowadzenie
3.Organizacja zespołu
-lista osób i podział prac
4.Projekt koncepcyjny
- opis wymagań misji
- przedstawienie wymagań projektowych wynikających z misji
- uzasadnienie wybranej konfiguracji
5.Projekt wstępny
Opis metodologii projektu
Opis założonego sposobu realizacji misji
Obliczenia wstępne charakterystyk aerodynamicznych
Obliczenia parametrów misji
6.Projekt konstrukcyjny
- wymiary
- struktura
- systemy i ich integracja w BSLu
- wyważenie
- osiągi wlocie
- kosztorys projektu
- wykonanie zadania
7.Rysunki
a.Rysunek gabarytowy - 3 rzuty kompletnego BSL
b.Rysunek BSL zdemontowanego do transportu w skrzyni
c.Rysunek do obliczeń położenia środka ciężkości z tabelą wyważenia
d.Rysunek złożeniowy – podział na podzespoły
e.Rysunki detaliczne z rozwiązaniami głównych węzłów siłowych
8.Opis budowy
9.Program prób
10.Podsumowanie wyników prób
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil Brach
Generał dywizji - Przewodniczący KR SMIL
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: Poniedziałek 17:55:57 22 Paź 2007 294 Temat postu: |
|
|
Na obecnym etapie zaawansowania projektów i możliwości zespołów skłaniałbym się raczej do "okrojenia" regulaminu zgodnie z sugestiami Dominika.
Dobrym pomysłem jest ogólnie wypunktowanie co za ile punktów. Rzeczywiście pozwoli to świadome decyzje zespołów w co inwestować żeby wygrać konkurs.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czaro
Starszy szeregowy
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: stolyca
|
Wysłany: Poniedziałek 22:29:20 22 Paź 2007 294 Temat postu: |
|
|
Można na przykład zamiast tworzyć oddzielne konkurencje lotne, uszczegółowić tę obecną. Tzn. rozbić ten jeden lot do strefy na poszczególne fazy i sprecyzować punktację za każdą ocenianą rzecz. Na przykład start, lot automatyczny po prostej, zakręty automatyczne o 90 i 180st (już w strefie, lub zrobienie rundy czterozakrętowej na autopilocie nad miejscem startu), dokładność jeśli chodzi o trzymanie się wyznaczonej trasy, lądowanie automatyczne, jakość przesyłanego obrazu, ilość danych otrzymywana na ziemi itd. Każdy z podpunktów oceniany np. od 0 do 10 czy 20 pkt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł Ruchała
Generał broni - Vice-Prezes SMIL
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krosno / Warszawa
|
Wysłany: Poniedziałek 23:30:04 22 Paź 2007 294 Temat postu: |
|
|
Może głupie pytanie, ale jak chcecie weryfikować np. odległość od trasy, prędkość albo wysokość lotu? Czy ma to się opierać na obserwacji bezpośredniej z ziemi (i co, jakieś teodolity czy diabli wiedzą, co jeszcze), czy na analizie obrazu z kamery lub innych przesyłanych z BSLa danych? Czy w regulaminie jest punkt o jakimś wyposażeniu dodatkowym, typu wysokościomierz czy prędkościomierz z możliwością przesyłu danych?
Pozdrawiam
Paweł
PS. Umówmy się, że to było jedno głupie pytanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarcinTrajer
Kapral
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Piątek 02:11:47 26 Paź 2007 298 Temat postu: |
|
|
Zapoznalem sie ostatnio z propozycja Piotrka- bardzo szczegolowa. Nie mam wiekszych uwag moze po za (co zostalo zauwazone) zbyt wysoko postawiona poprzeczka (czy warto?). Przychylam sie takze do trafnej uwagi Pawla- wymagania musza byc weryfikowalne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pijask
Plutonowy
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Sobota 22:18:32 03 Lis 2007 306 Temat postu: |
|
|
Robocza wersja projektu regulaminu do ściągnięcia u góry na stronie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Rozesłałem już ją do kilkunastu osób i czekam na ich uwagi.
Jeśli macie jakieś to też proszę o podesłanie.
Jak widać z dyskusji niektórzy uważają że autopilot to już za wysoka poprzeczka dla tego konkursu. A co w tym temacie do powiedzenia mają uczestnicy???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil Brach
Generał dywizji - Przewodniczący KR SMIL
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin/Warszawa
|
Wysłany: Niedziela 13:07:48 04 Lis 2007 307 Temat postu: |
|
|
Jeśli autopilot to za dużo to IMHO należałoby zakończyć konkurs już teraz. W zasadzie model warszawski lata od swóch sezonów, Rzeszów nadgonił swoje opóźnienie do reszty zespołów, a Wrocław, mimo że zaczął prace od nowa (moim zdaniem wielka szkoda straconego sezonu) też jest w czołówce.
Wiec... quo vadis?
Myślę że poprawianie kwestii lotnych, długotrwałości czy jakości przesyłanego obrazu ewentualnie prace nad ergonomizacją stanowiska naziemnego to trochę za mała poprzeczka dla uczestników.
Jak odbywał się pierwszy konkurs BSL-i to chyba mało kto wierzył, że po 3 latach w powietrze wzbiją się maszyny... chyba nawet Marcin, który tworzył konkurs od początku.
Pozdrawiam-y
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czaro
Starszy szeregowy
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: stolyca
|
Wysłany: Niedziela 22:13:36 04 Lis 2007 307 Temat postu: |
|
|
Widzę, że jednak główne zadanie dla bezpilotowca zostało zmienione. Stawia to ekipę KNL w bardzo niewygodnej sytuacji. Ze wszystkich ekip jakie startowały w konkursach, jesteśmy najbardziej zaawansowani. W postępach prac nad projektem posunęliśmy się najdalej w ciągu tych dwóch lat i w związku z tym zmiany regulaminu najbardziej dotykają właśnie ekipę KNL. Podkreślam, ze mam na myśli zmiany regulaminu, a nie jego modyfikacje mające na celu doprecyzowanie istniejących zapisów. Dlatego uważam, że organizatorzy, a przede wszystkim autorzy zmian regulaminu powinni liczyć się z naszym zdaniem. Niestety, niektóre zmiany idą w złym kierunku.
Zapis o poszukiwaniu dwóch nieokreślonych, a nie jednego, z góry zdefiniowanego znaku praktycznie uniemożliwia użycie obranej przez nas koncepcji z analizą obrazu na pokładzie lecącego BSLa. Co prawda obrana przez nas droga nie została jeszcze do końca zrealizowana, ale poczyniliśmy znaczące postępy do osiągnięcia tego celu. W związku z czym, ważam, że organizatorzy postępują wobec nas bardzo nie fair grzebiąc naszą pracę i pieniądze.
Po pierwsze i najważniejsze zakupiliśmy odpowiedni sprzęt, tzn. aparat cyfrowy o dużej rozdzielczości oraz komputer pokładowy o dużej mocy obliczeniowej. Te wydatki pochłonęły ok 30% naszego budżetu jakim dysponowaliśmy przez te dwa lata. Jest to dla nas suma niebagatelna i mimo, że nie są to nasze prywatne pieniądze to nie chcielibyśmy, żeby okazało się, że zostały wydane na marne. Dodatkowym aspektem jest stracony na to czas i energia, bo znalezienie odpowiedniego sprzętu, a potem sprowadzenie go do kraju nie było zadaniem łatwym.
Po drugie znaleźliśmy odpowiednich ludzi spoza naszego wydziału, którzy podjęli się stworzenia oprogramowania analizującego zdjęcia. Ci ludzie również poświęcili mnóstwo swojego czasu na pracę dla tego projektu. Powstał już jeden program, nie został on jeszcze zweryfikowany. Powstaje też kolejny.
Dlaczego więc autorzy zmian regulaminu chcą to wszystko przekreślić? Czy właśnie takie skutki swoich działań zamierzali? Inne ekipy stoją na bardziej uprzywilejowanej pozycji z racji mniejszego zaawansowania prac i w związku z tym większą możliwością modyfikowania planów. Stawia to zmianę regulaminu jako niesprawiedliwą i dla nas krzywdzącą.
Chciałbym przypomnieć od czego zaczynaliśmy tę dyskusję
pijask napisał: | W czasie dyskusji po konkusie wynikło iż warto doprecyzować regulamin aby zespoły wiedziały dokładnie jakie kryteria są brane pod uwagę przy ocenie.
Co warto zmienić:
1. Sprecyzowanie co ma być w dokumentacji
2. ustalić czy ekipy same robia hardware do autopilota
3. do zadania konkursowego dodać lot po wyznaczonej trasie
4. dodatkowe punkty za rozwiązanie naziemnego stanowiska kierowania BSLem
5. Prezentacja projektu dokonywana jest publicznie - tak jak to miało miejsce w tym roku |
Wszystkie proponowane zmiany to raczej kosmetyczne modyfikacje i doprecyzowania istniejących zapisów, a nie ingerencja w podstawowe założenia. Skąd w takim razie pomysł na zmiany, które znacząco odbiegają od wstępnych propozycji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pijask
Plutonowy
Dołączył: 18 Sty 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Poniedziałek 00:20:59 05 Lis 2007 308 Temat postu: |
|
|
Czaro - nikt nie chce przekreślać Waszego wysiłku. Jeśli uważacie, że wprowadzenie 2 obiektów znacząco komplikuje zadanie to w najbliższej edycji możemy pozostać przy jednym obiekcie.
To wszystko mieści się w systemie rozpoznawania obrazu - ale czy idziemy krok dalej aby lot odbywał się autonomicznie przy pomocy autopilota ???
Przy okazji takie bezpilotowce robi Argentyna...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|