|
Stowarzyszenie Młodych Inżynierów Lotnictwa Oficjalne Forum Stowarzyszenia
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Użytkownik usunięty
Gość forum SMIL
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Piątek 17:25:56 27 Kwi 2007 116 Temat postu: Pomysł budowy poduszkowca. Cel i środki realizacji. |
|
|
Pomysł budowy stosunkowo niedużego, innowacyjnego poduszkowca narodził się w połowie 2006 roku na terenie Instytutu Lotnictwa w Warszawie. Kierujący Zakładem Produkcji Prototypów tegoż Instytutu, dr inż. Krzysztof Szafran, zaproponował wówczas współpracę członkom Stowarzyszenia Młodych Inżynierów Lotnictwa. Współpraca ta miała mieć charakter nie odpłatny w żadną stronę, a wynikiem jej miało stać się zbudowanie prototypu nowego poduszkowca. Członkowie SMIL (Krzysztof Błasiak, Paweł Ruchała i Michał Wysocki), odpowiedzialni zostali za samodzielne wykonanie projektu jednostki, oraz własnoręczne zbudowanie jej prototypu. Instytut Lotnictwa zobowiązał się do zapewnienia wszelkich potrzebnych materiałów konstrukcyjnych, zaplecza technologicznego, a także do pokrycia kosztów formalno – prawnych związanych z konstrukcją (certyfikacja, rejestracja itp). Po ustaleniu szczegółów współpracy, wykonawcy pod koordynacją Krzysztofa Błasiaka przystąpili do sporządzenia projektu. Sprawy organizacyjne, rysunki technologiczne, kwestie doboru technologii oraz ogólnych koncepcji a także kwestie napędu i układu jego przeniesienia objął Krzysztof Błasiak. Obliczeniami masowymi, osiągowymi, wytrzymałościowymi, oraz całą stronę numeryczną związaną z projektem przejął Paweł Ruchała. Michał Wysocki zajął się aerodynamiką zewnętrzną konstrukcji a także zamodelowaniem ciśnieniowych przepływów wewnętrznych.
Na początku października 2006 roku był już gotowy projekt koncepcyjny, z którego po dalszych pracach projektowych na początku listopada narodziły się pierwsze w pełni zaakceptowane plany. Wówczas przystąpiono do pracy w tworzywie. Nowa konstrukcja – od pierwszych liter nazwisk wykonawców dostała nazwę BRW 1.
O tego czasu trwa budowa prototypu oraz jednoczesne dopracowywanie szczegółów projektowych.
BRW 1 projektowany jest jako lekki poduszkowiec dwu, trój osobowy, z odkrytą kabiną. Ponieważ konstrukcja jest adresowana głównie do miłośników motorowodnych sportów ekstremalnych, to z założenia stawia się na uzyskanie dobrych osiągów prędkościowych. Ambitnym założeniem konstruktorów jest uzyskanie przez prototyp prędkości około 100 km/h. Tak duże jak na poduszkowiec prędkości, pociągają również za sobą konieczność zadbania o bezpieczeństwo pilota i pasażerów. Projektanci mają, więc i ten element na uwadze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|